Dinsdag 6 augustus 2019

10 augustus 2019 - Rome, Italië

s Ochtends ontbijten in het hotel, ik denk dat we anders tot laat in bed hadden gelegen zo lekker lui zijn we geworden van al dat slenteren. Na het ontbijt uitchecken en naar het Vaticaanstad. Daar blijven we niet zo lang want het is nu echt te warm voor Puk. En we hebben al uitgecheckt want anders had hij even op de hotelkamer kunnen blijven, heerlijk in de airco. Dit kan dus even niet. Het is jammer maar Puk is belangrijker dan Vaticaanstad. En we hebben heel even kunnen kijken. Het ziet er overigens prachtig uit en weer zie je beelden uit films voor je.

In de middag komen we weer aan bij het appartement en niet lang daarna liggen we in het zwembad. Heerlijk! Het zijn echt hele gave, toffe dagen geweest in Rome. Zo fijn dat we daar drie dagen geweest zijn. We hebben eerst echt de toerist uitgehangen en bezienswaardigheden bezocht waar Rome echt om bekend staat. Daar kan je echt niet omheen in Rome, en het was prachtig. 280 fonteintjes en meer dan 900 kerken. Wel vinden we stad zelf een beetje vies. Hoe mooi de gebouwen, straatjes, winkeltjes ook waren er waren ook vrij veel vieze plekken. Heel veel zwervers hebben we ook gezien, en die opdringerige verkopers, die waren irritant. Je leert er wel van: lekker arrogant doen.Maar het leuke gevoel overheerst hoor, nogmaals: gaaf dat we deze wereldstad zo goed hebben kunnen bezoeken met als kers op de taart de wijk Trastevere. Daar ben ik echt verliefd op geworden.