Donderdag 8 augustus 2019

10 augustus 2019 - Viterbo, Italië

Papa is jarig 😊

Vandaag is het voor het eerst erg bewolkt en dat is eigenlijk ook wel even lekker. We staan allemaal heel laat op en de rest van de dag doen we rustig aan. Aan het einde van de middag gaan we naar Viterbo, naar het plein en kathedraal wat vroeger het toevluchtoord van de Paus was. Het is een leuke klim naar boven, bovenop eerst maar een terrasje opzoeken. Nou, die zijn er genoeg. We bekijken 2 kerken waarvan er eentje niet erg bijzonder is en eentje heel erg mooi. En natuurlijk steken we weer kaarsjes aan. Het is een leuke wandeling, je komt in straatjes waar het echt lijkt alsof de tijd heeft stilgestaan. Ik ben zo ontzettend benieuwd hoe veel woningen er van binnen uitzien. Oh, wat wil ik graag aanbellen om te vragen of we binnen mogen kijken. Dan doe ik maar niet, we gaan naar een grote supermarkt. Zo’n vakantie supermarkt met heel veel kassa’s. Iedere zomervakantie kopen we in het land waar we op vakantie zijn, de schoolspullen voor de kinderen. Dat is altijd erg leuk! In het appartement gegeten en ‘s avonds weer naar het grote voetbalveld voor Pukkie. De kinderen gaan op hazelnotenjacht en eten ze ook meteen op. Daarna vertrekken we naar ‘voren’waar we wat gaan drinken. Er is livemuziek, dat wisten we niet dus extra gezellig. We hebben op dat moment de gemiddelde leeftijd naar ongeveer 69 laten dalen. In het hotel zitten veel oudere mensen en in de appartementen de gezinnen. Weer zijn we een uur of twaalf thuis.