22 juli 2018

Ontbijt op bed door Sem: goeie start van de dag. De ochtend hebben we in de tuin doorgebracht, daar zit/hang/lig je ook erg lekker.

Aan het begin van de middag naar het strand. De zee was een stuk woester, dat was lekker vermoeiend, goed voor ons😊
Aan het einde van de middag naar Nice om nu het oude gedeelte te bekijken van de stad en geen boulevard.

Het oude Nice is als het ware een stad in een stad want vanaf de brede straten waar het verkeer doorheen raast sta je ineens tussen de Middeleeuwse straatjes en pleinen.
Van de bewogen geschiedenis die Nice heeft meegemaakt zie je vrij veel nog. Je ziet de geschiedenis af van de Italiaanse invloeden bijvoorbeeld door de vele Italiaanse restaurantjes maar ook de hoge façades van de stadspaleizen, de nauwe straatjes, de algehele sfeer.
We waren helaas te laat voor de kathedraal, die sloot om 18:00 uur ( wij waren er om 17:59 uur).

Maar genoeg te zien! We hebben gegeten op het Place Rossetti. In Nederland kunnen ze een voorbeeld nemen aan de Fransen. Altijd brood op tafel en gewoon water. De mosselen waren verrukkkelijkk. Sem mocht nog een ijsje bij Fennochio. Dat schijnt de bekendste ijsboer van de stad te zijn. Het was ook erg druk daar en Sem heeft verderop een ijsje  ( geen ijsje maar ijs zonder ' je') gehaald. We moeten dus een keer terug voor Fennochio, en toch ook weer voor nog meer Nice. Het is hier echt een doolhof van leuke straatjes, steegjes, kraampjes, restaurantjes en mooie gebouwen. Je raakt hier niet snel uitgekeken. De kinderen vinden het ook heeel erg leuk, mooi en gezellig. Zo zeggen ze zelf. Ze willen morgen weer!

1. Josine Eland:
    22 juli 2018
    Voor meer foto's moeten de foto's aangeklikt worden.