Donderdag 25 april 2019

13 juni 2019 - Trouville-sur-Mer, Frankrijk

Vandaag stond zwemmen in een binnenbad in Trouville op de planning. Staan we voor de ingang: moeten jongens zo’n strakke korte zwembroek aan, hahaha. Natuurlijk kon je die kopen (uit een automaat) maar dat vertikte Sem. Waar wij overigens volledig achter stonden.  Hij bleef dus met Joey en Puk lekker buiten waar het heerlijk weer was aan het strand. Noëlle en ik het binnenbad in, met prachtig uitzicht op het strand. Waar ik eigenlijk op dat moment veel liever was, lekker buiten in de zon in plaats van een snikheet zwembad. Maar Noëlle wilde zo graag en uiteindelijk was het natuurlijk ontzettend leuk en gezellig saampjes. In de eerste twee banen werd er lesgegeven ala wedstrijdtraining die Noelle in Bergschenhoek heeft. Nou, dan zie je het verschil hoor. Waar ik het in Bergschenhoek al een pittige training vind voor de kinderen, was deze training nog even een paar tandjes zwaarder (en luidruchtiger).

En de leraar werd bij aankomst 2 keer gekust en bij het weggaan. Dat gebeurt hier gelukkig ook niet.

Maar goed, we hebben leuk en gezellig gezwommen en met rood doorlopen ogen kwamen we na 2 uurtjes weer naar buiten. Heerlijk!

Lekker eten gehaald in het dorp. Mmjammie. Ons Nederlanders wordt wel eens verweten dat we geen culinaire traditie hebben (ok, pindakaas en stroopwafels), nou dat verwijt ik de Fransen echt niet. Heerlijk eten daar. Zij vinden het eten bij ons karig en lunchen in Nederland betekent heel de dag honger hebben. Enige uitzondering: ons ontbijt. Dat is vaak royaler dan in Frankrijk.