De la Napoule

17 juli 2018 - Mandelieu-la-Napoule, Frankrijk

' s Ochtends het zwembad binnen komen en meteen gestoken worden door een wesp. Dat doet pijn! Dat duurt gelukkig maar een paar seconden maar ik verbaasde me wel over de felheid van de pijn. Het zwembad is overzichtelijk, schoon, niet al te groot, badmeester en gelukkig ligbedden. Gelukkig hadden we een parasol meegenomen naar het zwembad. Het was warm. Maar jeetje, wat lig je daar lekker ontspannen.

Thuis hebben we geluncht en vervolgens zijn we op zoek gegaan naar een strand waar Puk ook op mocht. Het was sowieso zoeken naar überhaupt een parkeerplek, wat een drukte. We zagen prachtige kleine baaien, mooie stranden en mooie gebergte. De côte d' Azur betekent Azurenkust. Nou alles zit in die naam. Wat een prachtige azuurblauwe zee én kristalhelder. Zo hebben we vrij lang doorgereden en hebben we onverwachts een mooie autoroute gehad door het Esterelgebergte. Prachtig! Maar ok, nog geen strand gevonden waar Puk mocht. Na het avondeten, of moet ik hier zeggen het diner, zouden we weer verder kijken. 's Avonds reden we naar La Napoule, dat is hier een paar minuten vandaan. Wat leuk! Schattig, mooi, vrolijk en weer geen parkeerplek. In de garage gezet en net als in Cannes was dat niet duur. Voor 3 uurtjes waren we vijf euro kwijt. Dan gaan we echt niet moeilijk doen om parkeerplek te vinden, het is vakantie😊 We liepen eerst door de jachthaven. OMG, wat een jachten. Het was maar een klein haventje maar de jachten behoorden tot de grootsten! Verderop was een baai, ook al zo mooi en het was nog vrij druk. Mensen dronken, aten, zwommen, speelden en dat alles met live muziek op de achtergrond. Sem en Noëlle hebben tot na tienen in de zee gezwommen. Leven als een god in Frankrijk.