De terugreis

5 augustus 2018 - Nancy, Frankrijk

In Nancy kwamen we al om 14:30 uur aan. We waren om 10:00 uur vanuit Mandelieu vertrokken. Nee hoor, om 06:40 uur. We hadden een kamer in het Novotel gereserveerd. Het eerste wat ons opviel was dat er veel Nederlanders waren, erg veel Nederlanders. Er was gelukkig ook daar een zwembad want het was 37 graden. Ik begon daar met een enorme blunder. Een vrouw, natuurlijk Nederlands, zei tegen haar man: ”Ik pak even even die ligstoel.’  Waarop die man zegt dat hij  er al eentje gepakt had voor haar. Zij zegt:” Wat zorg je toch goed voor me schat.’ Hij zegt:’ Dat doe ik toch de hele vakantie al voor je.’ Waarop ik tegen die mevrouw zei:’ Dat verdien je ook wel als je zwanger bent.’   Nou je raadt het al………..neeeeee, ze was niet zwanger. Hoe stom kan ik zijn. Toen ik stageliep op Schiphol, ik was toen 18 jaar, kwam er een vrouw inchecken. Mijn stagebegeleidster vroeg of ze een doktersverklaring had om te mogen vliegen. Die vrouw was dus ook niet zwanger. Ik weet heus wel dat waar mensen werken er fouten gemaakt worden, maar van die fouten moet je leren. Vanaf dat moment had ik me voorgenomen om nooit meer iets daarover te zeggen voordat ik het zeker wist. Waarom ik dat nu wel deed. Ik heb werkelijk geen idee, echt niet. Noëlle dacht overigens ook dat ze zwanger was. Troost me dat, nou eigenlijk niet. En die vrouw ook niet!

We zijn maar een kwartiertje in het water geweest. A omdat ik me niet prettig voelde, ik vond het echt zielig voor die vrouw en B om al dat gegil en gekrijs van die Nederlandse kindjes haha.

We wilden toch wat van Nancy zien. We hadden gelezen dat er een heel mooi plein was, één van de mooiste van Frankrijk. Die wilden we wel even zien. De kinderen wilden ook op pad. Als avondeten hebben we daar een ijsje op. Zo, dat deden ze leuk joh. Ze maakten er een bloemetje van. Helaas niet meer zo goed te zien door de slagroom. Puk heeft het ijsje van Noëlle voor de helft op, zij wilde niet meer. Wat heeft die hond genoten.

Het is echt een mooi plein. Place Stanislas. En er schijnt iedere avond in de zomer een lichtshow te zijn op het plein. We hebben er foto’s van gezien, echt mooi. Maar we vonden 22:45 uur te laat. We wilden eigenlijk gewoon lekker naar onze hotelkamer.

Praten over wat we de volgende vakantie willen gaan doen. Word het Kroatië, Zweden, Italië, of combinatie Franrijk/Corsica??? Het erover hebben is al leuk. Kinderen willen een plek waar water is, maar ook steden en dorpen om te bezichtigen. Van wie zouden ze dat hebben? Gelukkig van ons allebei 😊

Vandaag zijn we pas om 12:00 uur vertrokken uit het hotel. We hebben heerlijk rustig aangedaan. Rond half zeven waren we thuis. Uitpakken gaat bij ons heel erg snel, daar waren we zo mee klaar.

We hebben een heerlijke vakantie gehad, overdag veel in het water (door de warmte) en iedere dag aan het einde van de middag of aan het begin van de avond naar een plaatsje. Of je nu houdt van strand, natuur, cultuur, bergen, lekker eten, alles is daar. Franse la belle vie

De rijstijl van de Fransen blijft echter verschrikkelijk, zo gehaast. Zo gehaast als ze in het verkeer zijn, zo langzaam zijn ze bijvoorbeeld in een supermarkt. Ik hoor overigens mensen geregeld zeggen dat de Fransen stug zijn. Wij gaan al jaren naar Frankrijk en we ontmoeten over het algemeen vriendelijke mensen. En ja, inderdaad af en toe een lomperik. Maar ja, dat gebeurt ons in Nederland ook wel eens. Ze willen je echt wel helpen en zijn vriendelijk,  en zeker als je zegt dat je maar een petite peu frans spreekt. Ze zijn over het algemeen rustiger en beschaafder is onze mening. Parijzenaren niet meegerekend in dit verslagje.

Al met al: genieten. Het is zo fijn om met het gezin samen te zijn, dan zijn Joey en ik echt gelukkig en trots Hesjtek: lovefmylife en nog een hesjtek soulmate (pak maar een bakje als je moet kotsen)!

En nu gaan we kaarten…

1. Andre Lameyze:
    8 augustus 2018
    Hahaha wel of niet zwanger is en blijkt dus mij bepaalde vrouwen een gok. Ook ik heb die fout ooit gemaakt dus weet hoe je je op dat moment voelt hahaha. Was erg leuk om jullie reis verslag te mogen lezen en beleven . Mooi om zo als gezin die mooie tijd te beleven . Op naar de volgende vacance 😎😎
  2. Luza:
    8 augustus 2018
    Heerlijk zo te lezen. Ga hier alsjeblieft mee door. Heb geen tijdschriften of boek bij me en dit is echt leuk. Je kan het ook zo mooi beschrijven