25 juli 2018

26 juli 2018 - Mandelieu-la-Napoule, Frankrijk

Vandaag staat het oude gedeelte van Cannes op het programma. Rustig gestart deze morgen. Tot drie uur heb ik vannacht in de tuin liggen lezen. Heerlijk, die rust, de krekels en het boek.
Joey weer gaan sporten in de ochtend (zo knap van hem!).
Wederom gezwommen en daarna weer naar Cannes, maar nu voor het oude gedeelte.
De omgeving rond de Le Suquet heuvel is een wandeling waard. Je komt veel oude huizen met honingkleurige bakstenen tegen en ook middeleeuwse ruïnes. In deze straat vind je Marche Forville ( waar wij standaard de auto on de garage zetten) een heel leuke markt waar de lokale mensen hun boodschappen gaan doen. Pas als je daar bent zie je dat Cannes niet alleen draait om de glitter en glamour maar ook om de klassieke en authentieke Franse cultuur.
Ok, boven op de heuvel met prachtig uitzicht was Dutch Brownie ( Brownie wie??? Oh die samen met Ali B op volle toeren presenteerde, rapper, zanger, tekstschrijver, presentator...ja die) een clip aan het opnemen.

Noëlle had de dag ervoor een tasje gezien die ze superdesuperheelerggraag wilde hebben. Terugdenkend bedacht ik me ineens dat ze vorige vakantie ook een tasje heeft gekocht in Niort en het jaar ervoor in Poitiers. En tussen de vakanties door in NL ook. Ohjee: als dit geen tassentic wordt of al is. De Leider Tassentik is oma Vonne, ik ben assistent-leider Tassentik en ik moet zeggen Noëlle doorstaat de opleiding makkelijk met zeer positieve vooruitzichten. Of is dat juist dan negatief??
Sem is alleen maar bezig met boten, motoren en auto's. Iedere keer weer die oprechte opwinding als hij een Porsche ziet, of een andere mooie sportauto. Maar op nummer 1 staat met stip de Porsche. En Joey deelt zijn auto interesse ook gelukkig. Ze kijken op de boulevard hun ogen uit!

1. Andre Lameyze:
    26 juli 2018
    Lekker hoor ziet er gezellig uit allemaal . Veel plezier en leuk om jullie te blijven volgen . 😎😎
  2. Edwin:
    26 juli 2018
    Ziet er mooi en gezellig uit allemaal. Dit is idd een leuk idee, ik zal ook jullie blijven volgen. Heel plezier nog en geniet er van. Groetjes edwin
  3. Ferry van Rijsbergen:
    27 juli 2018
    Leuke foto`s. Nog veel plezier en blijf het volgen.
    Browny vond het wel leuk eindelijk eens vier bekende NL`ders te zien ?? haha.
    Grt,
    Ferry
  4. Yvonne:
    27 juli 2018
    Wat een leuke foto’s
    Noëlle wordt gewoon assistent in opleiding
  5. Josine Eland:
    30 juli 2018
    Nou,met jouw ervaring wandelt ze zo door de opleiding heen!
  6. Josine Eland:
    30 juli 2018
    Nou, met jouw ervaring wandelt ze er zo doorheen!
  7. Ingo:
    4 augustus 2018
    Wat gaaf, een mede Porsche fan! Sien, wat fijn om lekker tot in de nacht te lezen.