28 en 29 juli 2018

30 juli 2018 - Mandelieu-la-Napoule, Frankrijk

28 juli 2018

21:30 uur in de tuin bij het appartement, Joey:" Zullen we naar dat kermisgebeuren gaan nu?"
Luna Park is open van 20:00 uur tot 02:00 uur. De kinderen helemaal blij: en attracties en "s avonds in het donker! En het was nog druk! Eerste attractie was het spookhuis: 3.50 euro per kaartje, best duur dus het moest wel erg spectaculair zijn. Ik ging eerst met Noëlle, nou het sloeg nergens op. Plastic borden met een skelethoofd, af en toe een gil, we reden ook een stukje buiten dus we zagen Joey, Sem en Puk gewoon staan. Net voor het einde wil ik mijn telefoon  pakken toen Noëlle in me dook en zo hard gilde, daar schrok ik weer van niet normaal...er kwam een man met een kettingzaag op ons karretje af. Mijn mobiel vloog uit mijn handen, gelukkig in mijn jurk. Zo eerlijk is eerlijk  dat was echt schrikken. Joey en Sem wisten nu wel wat er op het einde gebeurde. Nou Sem kwam nog gdoodsbang het karretje uit!

Botsauto's geweest met zijn allen om de beurt. Joey natuurlijk de boksbal😁. Hij had wel het dagrecord!!!
Na twaalven waren we thuis en vele euro's lichter.

Het vuurwerk stond de 29e op de agenda en niet de 28e. Dus we waagden ons gisterenavond om kwart over negen richting Cannes.Sinds 1998 komt ieder jaar de wereldtop op gebied van vuurwerkkunst naar het Vuurwerkfestival van Cannes. De show speelt zich af op een kuststrook van 400 meter, en trekt iedere avond 200 000 enthousiaste toeschouwers, die zich verdringen langs de Croisette.

We waren er al op ingesteld dat we niet konden parkeren. Er mochten geen auto's de stad in  verband met eventuele aanslagen. Het festival was ook bijna afgelast ivm dreiging. Om precies tien uur stonden we vast op de boulevard bij het vuurwerk dus we hadden prachtig uitzicht, hier had Joey op gegokt en dat is hem gelukt. Later hebben we de auto een stuk verder bij de boulevard kunnen parkeren en nog hadden we een goed uitzicht. Wat was het mooi! Wat duurde het lang en wat moet dat enorm veel gekost hebben. Meer dan de Rolles Royce van een miljoen die naast ons stond! En zoveel mensen nog in de zee, het was al over elven. Veel mensen, veel auto's, veel scooters en fietsers.
Wat overigens ook altijd opvalt in het verkeer zijn de fietsende mensen. Je ziet ze nog redelijk vaak hier, maar omdat er hier geen fietspaden zijn, rijden ze gewoon op de weg. Tussen de auto’s door dus dat is extra goed opletten!

Vandaag stranddagje, het is 34 graden maar het voelt als het omgekeerde 43 graden.

1. Ingo:
    4 augustus 2018